2014 Február 27 -én volt a Menedzserképző Központ IV. Marketing Konferenciája „Marketingarzenál - trendek tartalomtól felületig” címmel. Ezen a konferencián volt szerencsém bemutatni a Károlyi Sándor kórház konyhájának a külső étkeztetésre vonatkozó marketing stratégiáját. A konferenciáról számos cikk született, de én a PR Herald 2014 március 5 -én megjelent cikkét szeretném most nektek megmutatni.

Kondor Albert 2.jpg

 " A Károlyi Sándor Kórház konyhájának felfuttatása egy alacsony költségvetésű integrált kampány keretében,  igazolta, hogy a jó marketing-stratégia profitot termel. 50.000 Ft körüli összeg egyszeri felhasználásával Kondor Albert bemutatta, miként tudunk magas árbevételre szert tenni. A Károlyi Kórház blogja áttekinthető, tartalmas: receptekkel, dietetikai tanácsokkal és sok kulináris érdekességgel jelentkezik napi szinten.  Érdemes rákattintani az oldalra: letisztult, szellős, áttekinthető felület, a képek, a logó, a színek és a szöveges tartalom harmóniája is jó érzést vált ki az olvasóban.

Egy több, mint 100 éves intézménynek a konyhájáról beszélünk, csökkenő forgalommal. 2013 májusában egy vezetői megbeszélésen közölték, hogy a konyhának pénzt kell termelnie. A kitűzött cél az volt, hogy bevételt szerezzenek, megőrizzék a munkahelyeket és bejussanak az újpesti menza piacra. A célcsoport meghatározását követően (nyugdíjasok, kismamák) feltérképezték a versenytársakat: étlap, ételek árai és a hozzá tartozó szolgáltatások, minőség, változatosság, elhelyezkedés, logisztika, nyitva tartás, rendelési rendszer szempontok alapján.

Első lépésben saját kommunikációs felületeket, önálló blogot és Facebook-oldalt hoztak létre, valamint a kórház oldalán is külön helyet kaptak.

Második lépésben 2013. július 9-i indulással meghirdették az elviteles étkezés lehetőségét 500 Ft/fő áron a munkavállalók körében. Céljuk a minőség tesztelése volt. Étkezdéikben szóróanyagokat helyeztek el és folyamatosan készítenek fotókat az ételeikről. 2013. augusztus végétől PR-cikkek jelentek meg az Újpesti Napló online és Off line felületein, a Facebookon, majd a nyomtatott sajtóban is.

Az eredmény: szájhagyomány útján ajánlották a konyhát az idősebbek a fiataloknak, ezáltal folyamatosan növekvő árbevételt produkáltak. A minőség és az ár-érték arány miatt a mellettük lévő református egyetem is ajánlani kezdte dolgozóinak és diákjainak. Elindításra került az ötven fő alatti rendezvények piacára történő belépés, majd újabb célcsoportok jöttek létre: újpesti közalkalmazottak (tűzoltók). "

forrás: PR Herald

 

 

Közel egy hónapja készülök megírni ezt a bejegyzést. Miért tartom fontosnak pont most megírni? Talán az inspirált, hogy tegnap egy on - line marketing konferencián egy panelben ültem olyan nevekkel, mint Hinora Bálint http://hinora.hu/, Lévai Richárd http://hu.linkedin.com/in/ricsi Nagy István http://pottyos.hu/ vagy Kruzslicz Dávid. A beszélgetés során nagyon sok olyan információval gazdagodtam, ami más szemszögből világítja meg a bejegyzésem eredeti célját. Rá kellet jönnöm, hogy az általam lefutatott tartalommenedzsmentes teszt sikere, annak is volt köszönhető, hogy a  taglétszámunk https://www.facebook.com/teljes.erteku.etelek?fref=ts még  alacsony ezért az oldalkezelők nem nehezítik meg annyira az elérést, mint egy http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/ oldalnál. Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy a két hetes teszt alatt szép eredményt értünk el. Lássuk a számokat és a tartalmat.

A tesztet szeptember 1-én kezdtük. A koncepció az volt, hogy a mindennapi posztok mellett elkezdtünk betenni zöldség-gyümölcs fotókat híres emberek idézeteivel egybekötve. Induláskor 1115 tagunk volt átlagosan 200 körüli talk about számot produkálva.

Szeptember 8-án ez a statisztika fogadott.

clip_image002_2.jpg

Néhány kép és adat, ami ezt az emelkedést okozta.

marketing esetanulmány.jpg

Linus Pauling idézettel: 17 like, 5 hozzászólás, 63 megosztás

marketing.jpg

Lous Pasteur idézettel: 72 like, 5 hozzászólás, 99 megosztás

Mint látjátok a mutatok szépen haladtak felfelé. Szeptember 10-én már 1150 -en voltunk és 514 es talk about számról beszéltünk. Mindez napról napra egyre magasabb számokat mutatott, aminek a végső eredménye szeptember 16- án ez lett.

clip_image002_4.jpgA két hét alatt tartalommal 77 új tagunk lett a talk about számunk 637 - el emelkedett.

Végső következtetés:

Annak ellenére, hogy a facebook megnehezített a tartalommal történő elérést, azért vannak olyan apró fogások, amelyek működőképesek. Egy híres ember szlogenje a te területedről egy oda illő képpel, nagyon hatékony tud lenni. Fontos azonban megjegyezni, hogy ez csak ideig óráig működik. Ha alkalmazni szeretnéd fogadj meg egy jó tanácsot. Az ilyen típusú poszt illeszkedjen be a napi vagy heti koncepciódba, mert csak így lehet működőképes.

Remélem tudtam hasznos információval szolgálni.Köszönöm, hogy megtiszteltél a bejegyzés elolvasásával.

Kondor Albert