Digi szárnyalása (piacvesztés a versenytársaknál)
2009.03.01. 16:58
Esettanulmány a jó vevőorientációról
Érdekes dolog történt velem az elmúlt pár napban. Találkoztam egy olyan céggel a kábelszolgáltatás területén (kék fehér színei vannak), akik profin alkalmazzák a vevőorientációt. Érdekes, hogy nagyon rosszul indult a kapcsolatunk, de a végére kifogástalan lett.
A történet azzal kezdődött, hogy úgy másfél évvel ezelőtt kapcsolatba léptünk a szolgáltatóval, annak érdekében, hogy bevezessék az internetet a lakásba (mai napig nincs hűség nyilatkozat). Modemes kapcsolatunk volt, ami tökéletesen működött semmi bajunk nem volt vele. Idén a szolgáltató, úgy határozott, hogy növeli a sávszélességet (ugyanazért az árért az 1 mb/s helyett lett 20 mb/s), ezért át kellett állni egy más rendszerre. Itt kezdődtek a problémák. Két úriember kijött és összeszerelt mindent, a gond ott volt, hogy nem működött semmi (addig pedig minden oké volt). Azt mondták, nem tudnak vele mit kezdeni, vegyek egy hálókártyát, akkor majd megjavul (ezúton üzenem nekik, felesleges pénzkidobás lett volna). Nem ezt tettem, elvittem a gépet egy informatikus barátomhoz, aki átnézte és egy két dolgot módosított rajta szoftveresen. Hazajöttem és próbáltam felcsatlakozni, de se kép se hang. Mi lehet a gond, felhívtam a szolgáltatót este fél tízkor (első pozitív pont: 0-24 óráig tartó folyamatos kapcsolattartás), rögtön felvették (2-dik jó pont, nem kellett kapcsolgatnom gombokat és hallgatnom az unalmas zenét, szerintem mindenki érti miről beszélek). Megpróbáltak segíteni, de sajnos nem sikerült. Annyit tudtak ígérni, hogy szoftveres úton megnézik a hibát és 72 órán belül(3 -dik jó pont, 72 órán belül, beleértve a hétvégét is )kiszállnak és megoldják a problémámat. Ötvenöt óra telt el és megérkeztek. A hibát kijavították (ezúton köszönöm Herczeg Rolandnak és társának) nagyon rövid időn belül és elnézést kértek a kollégájuk által elkövetett hibáért (4 - dik jó pont, elnézést kérni és a hibából tanulni a vevőorientáció egyik legfontosabb lépése).
Összegzés: Tisztelt cégek és dolgozói, fontos, hogy miként állunk a vevőhöz és hogyan tudjuk az általunk elkövetett hibákat megfelelően kezelni. Soha ne mondjuk egy fogyasztónak azt, hogy nem tudunk mit csinálni és otthagyjuk őt. Próbáljunk megtenni mindent, ha nem járunk sikerrel, akkor is keressünk valamilyen alternatív megoldást.
Marketingesként annyit szeretnék mondani, hogy lenne mit tanulnia egy két cégnek ettől a vállalkozástól(ha nem akarunk mindig óriási profitot és figyelünk a piacon belül a fogyasztók jelzéseire, utolsókból elsők is lehetünk). Ráadásul most azé a jövő, aki nagy hangsúlyt helyez a fogyasztóra, de nem csak a vásárlásig, hanem utána is (vevőorientáció, vevőgondozás napjainkban a legfontosabb).
Köszönöm, hogy megoszthattam veletek gondolataimat, ne feledjétek: Gondolkozzatok, mielőtt bármit is cselekedtek! A tudatos gondolkodásért!
(Kondor Albert)
Szerző: KondorAlbert
Szólj hozzá!
Címkék: telefon tv upc t com albert kondor digi káblóel kábelszolgáltatók
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.