A jó öreg garancia milyen rég óta létezik, hazánkban mégis csak most kezdik felfedezni jelentőségét a fogyasztók és marketingesek egyaránt.



Nagyon érdekesen alakulnak a világban és hazánkban is a garanciával kapcsolatos trendek. Néhány éve megfigyelhető, hogy különböző iparágakban (autóipar, számítástechnikai ágazat, háztartási cikkek stb.), a gyártók egyre magasabb garanciális időt adnak termékeikre. Az autóiparban a három év már lassan kevésnek mondható, hiszen már öt és nyolc év garanciával is találkozhatunk néhány gyártónál (ez lehet agresszív piac-bevezetési stratégia, de lehet, hogy tényleg ennyire jó a gépjármű). A számítástechnikában mostanában a három év a reális. Itt is találhatunk olyan termékcsoportokat (pl, pendrive, memóriák), ahol kimagasló a garancia éveinek száma (10 év).

Ha ez így működik, akkor miért nem volt fontos eddig a garancia idő a fogyasztóknak hazánkban?

A válasz a banki hitelek csökkenésében keresendő. Sok ember eddig mindent hitelre vásárolt, ez most megszűnt, hiszen a gazdasági válság hatására a bankok szigorították a hitelfeltételeket. Ennek köszönhetően a fogyasztók jobban megfontolják, hogy milyen termékre adjanak ki pénzt. Mi lehet ennek a következménye a piacon? A vállalatok kénytelenek lesznek jobb minőségi terméket gyártani, hiszen a megváltozott feltételeknek köszönhetően a fogyasztók hosszútávon fognak gondolkodni. Véleményem szerint, aki nem emeli a garanciális idő hosszát, nagy veszteséget fog elszenvedni a piacon. Most mondhatnánk, hogy a magasabb garanciális év, magasabb fogyasztói árat jelent (napjainkra minimális a különbség), igaz, de hosszú távon kifizetődőbb.

 

Következtetések

Közgazdasági szemmel: A kereslet csökken és még csökkeni fog az ágazatokban (számítástechnikai ágazatban és autóiparban, eddig 30 % a csökkenés) de a minőségi terméket gyártó vállalatok(Toyota) talpon maradnak és piacukat stabilizálni tudják.

Marketinges szemmel: A garancia egy jó eszköz lehet, a brand iránti lojalitás (vevőhűség) növelésében. Véleményem szerint a garancia + jó vevőszolgálat (vevő utógondozás) lehet a marketingesek új fegyvere a jövőben.

 

 

Köszönöm a figyelmedet.

 

(Kondor Albert)

 

Ne feledjétek: Gondolkozzatok, mielőtt bármit is cselekedtek! A tudatos gondolkodásért!

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr951259134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása