Új marketing trendek

2009.04.05. 13:01

 

 A gazdasági válsággal együtt új irány köszöntött be a marketing világában. A szebb időket látott profitorientáció már kevés, lépni kell a vevőorientáció felé. A szükséges technikák adottak, külföldön már alkalmazzák is azokat, hazánkban azonban a gyakorlatban csak elvétve találkozhatunk velük.
Konferenciánkon (2009.május 7-én) megismerhetik azon új technikákat, melyek segítséget nyújthatnak a piacszerzésben, a hatékonyabb és pontosabb szegmentálásban és a fogyasztó felé történő kommunikációban. Az innováció nem csak a termékek és szolgáltatás fejlesztés területén fontos, hanem a vállalatnál alkalmazott marketing területen is. Aki ma lépni mer, annak nagyobb esélye van, hogy pozitív mérleggel vészeli át a válságot.
   Elolvasva a programot, (ha érdekel, itt találod,) (http://konferenciak.mfor.hu/40.html )  elmosolyodtam. Végre volt valaki, akinek eszébe jutott vevőorientációs új trendeket beletenni egy marketing konferencia  anyagába.
Arra gondoltam, így írás közben, hogy boncolgassuk kicsit a programot és az előadókat.
1. Exponenciális marketing a márkaépítésben. Előadó : Paul Garrison.
Számomra ez egy pozitív párosítás. Paul Garrisonról azt kell tudni, hogy a Coca Colát vezette hazánkban nagyon sokáig, ma pedig a CEU dékánja. Nagy koponya, számomra mindez akkor lett világos, mikor elolvastam az Exponenciális marketing című könyvét. Megfordítja egy kicsit a marketingesek gondolkodást. Jómagam már alkalmazom ezt a technikát egy ideje és hatásosnak bizonyul. Mindezen tényezők éreztetik velem azt, hogy ez egy jó előadásnak ígérkezik.
2. BOS-Kék óceán stratégia
Mikor elolvastam a program ezen pontját, nem igazán tudtam mindezt hova tenni. Nem szeretek tudatlan lenni, így belemélyedtem a témába és az előadónak is utána néztem. A kék óceán stratégia, egy nagyon jó elgondoláson alapul, miszerint létrehozható a versenytársak nélküli piac, amin idővel megjelennek a vetélytársak de addigra te a piaci elsőségeddel mindent letarolsz, így nem sok marad nekik. Az előadóról (Sátor Balázs) annyit, sikerült kiderítenem, hogy a CTF alapítvány vezetője és nagyon sok nemzetközi tapasztalata van. Az általa végzett projekteket, mindig nagyon magas színvonal jellemzi.
3. Gerilla marketing jövője a kommunikációban
Jó pár előadást meghallgattam már ebben a témában, így nem igazán tartottam érdekesnek ezt a témát, ám egy barátom Száraz Krisztián ( www.chrisdry.com) felhívta a figyelmemet az előadóra. A srácot, Kaizer Gábornak hívják és a ReVISION cég vezetője. Ha gerilla marketinget, szeretnél csinálni érdemes kikérni a véleményét, állítják a marketingesek.
4. PR –os szerepe a márkaépítés során a válság idején.
Érdekes téma, ráadásul most nagyon is aktuális. Az előadást Szabó Ibolya közkapcsolati és kommunikációs vezető tartja majd, aki a Coca Colánál dolgozik.
5. Sablonosság vs Innováció
Nekem nagyon tetszik a név. Szakmai tapasztalataim mindig azt mondják, hogy nem vagyunk elég bátrak ahhoz, hogy új irányzatokat merjünk kipróbálni a reklám területén (hozzáteszem a marketing területén sem). Mindig csak a sablonosság, de ezt már leírtam egyszer (http://gondolkodas.blogter.hu/330916/haldoklik_a_marketing)  Most pontosan erről lesz szó az előadás keretében. Fabricius Gábornak már hallgattam pár előadását, nagyon bírom a figurát. Bejön egy tipikus kreatív emberke a terembe és olyan előadást tart, mindenféle mellébeszélés nélkül, hogy öröm hallgatni. Remélem most is így lesz.
 
Mindezt a sok mindent azért írtam le nektek, mert nekem kedvet csinált ez a program és előadói gárda ahhoz, hogy elmenjek. Szeretem a fejlődést és utálom a sablonosságot!
 
Örülök, hogy szántál rám néhány percet az életedből, hogy elolvasd az írásomat. Köszönöm!
 
(Kondor Albert)
 
Ne Feledd: Gondolkozz, mielőtt bármit is cselekszel! A tudatos gondolkodásért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr51047390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása