Személyes eladás 2.0

2008.09.07. 10:54

 

Sokat töprengtem azon, hogy megírjam a személyes eladás 1.0 című bejegyzésem folytatását vagy sem (http://gondolkodas.blogter.hu/?post_id=144063). Azt mondják, a folytatás soha sem olyan jó mint az első. Ha nem haragszotok azért én megpróbálom.

Az első bejegyzésem alkalmával már sokat hivatkoztam arra, hogy figyeljünk az alkalmazottainkra, mert árbevételünk egy része rajtuk áll vagy bukik. Most hasonló témát boncolgatok, annyi különbséggel, hogy a szolgáltatásról és a hozzá kapcsolódó vevőértékről lesz szó. Mindezt egy olyan esettanulmány keretében mutatom be, ami ebben az évben történt meg velem.

Esettanulmány

Az év elején párommal eldöntöttük, hogy elutazunk egy Csehországi körútra. Ismertem az utazási irodát, kicsi de megbízható és mindig minőségi szolgáltatást nyújtanak (nagyon sokszor utaztam már velük, ezért merem ezt hangoztatni).A történetet folytatva, befizettük az utazást és vártuk az indulás napját, ami hamar el is érkezett. Elindultunk, csodálatos tájakon mentünk keresztül, míg végül megérkeztünk a szálláshelyre. Minden jó volt ezalatt a pár nap alatt. Elmentünk olyan helyekre, ami nem volt a programban sok plusz információval gazdagodtunk, a szállás és az ételek is fantasztikusak voltak. Összességében, olyan szolgáltatásbeli értéket(vevőérték) kaptunk, ami továbbra is ehhez a z utazási irodához köt(a jó szolgáltatás kialakítja a vásárlói hűséget). Akkor miért írom ezt a bejegyzést? kérdezhetitek. Egy hiba volt az út során, az idegenvezető (férfi volt). Sajnos az út folyamán észrevettem, hogy az úriember(sajnos már volt régebben is ilyen tapasztalatom férfi idegenvezetővel)folyamatosan lehúz minket anyagilag(belépőjegyek). Nem vertem nagydobra, mert nem akartam senkinek elrontani az útját. Sajnos, mivel közgazdász vagyok és a számok világában élek, nagyon hamar rájöttem a turpisságra. Ráadásul az emberünket a testbeszéde is folyamatosan elárulta. Vicces volt. A legszánalmasabb az volt, mikor az egyik nap benne volt valami az árban, de másnapra már kellett érte fizetni. Szánalmas volt, ahogy mohon nézte a pénzt, miközben átadtad neki(nem mert a szemembe nézni közben). Mindezt csak azért írom le, hogy felhívjam a figyelmet ezekre a tényekre(érdemes mindenkinek odafigyelni).Fontos: Az alkalmazott egy cég márkájához hatalmas értéket tud adni, de ilyen pitiáner dolgokkal a porba is tudja dönteni.

 

A tanulságot levonva az alábbi összegzésre jutottam: Ha olyan típusú ember lettem volna, hogy mindenkinek elmondom, hogy mit tett, akkor nem csak nekik, hanem az utazási irodának is sokat ártottam volna. Nem hiszem, hogy örültek volna 45 elégedetlen embernek, akik legalább még öt másik ismerősüknek elmondták volna negatív tapasztalataikat. Ha azt a számok nyelvén akarom kifejezni, akkor 45fő*5fővel= csupán 225 fő. Ha ezek az emberek fejenként 60000 Ft-ot költenek utazásra az – 13 500 000 Ft mínuszt jelentene az irodának a jövőre nézve egy ALKALMAZOTT HÜLYESÉGE MIATT!

Végezetül: Jómagam biztos, hogy velük fogok utazni jövőre is de csak akkor, ha nem ez az idegenvezető lesz!

Köszönöm a türelmet, hogy végigolvastad, remélem tudtam olyat mondani, ami hasznos lehet neked is tisztelt olvasom.

 

(Kondor Albert)

 

 Ne feledd: Gondolkozz, mielőtt cselekszel, a tudatos gondolkodásért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr52652017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása