A marketing történelme több szakaszra osztható, a 70 évekig a profitorientáció volt jelen utána a vevőorientáció lépet a helyébe. Ha ez így van, akkor kis hazánkban miért a profitorientáció még az első?

Sokan úgy gondolkodtunk, hogy a rendszerváltással minden szebb és jobb lesz. A boltokban majd lesik a kívánságainkat és mi válogathatunk a jobbnál jobb termékek között. Sajnos nem így lett. Napjainkban a hazánkban működő legtöbb cégnek nem az a fontos, hogy a vevő igényeket kielégítse és értéket adjon a vásárláshoz, hanem a profit. Igen ezt nevezzük profitorientációnak. FONTOS A PROFIT, mert csak akkor érdemes termelni, de könyörgök jussunk már el arra a szintre, hogy az emberek igényeit elégítsük ki és ne csak az általunk jónak tartott termékeket gyártsuk, amit majd rosszabbnál rosszabb reklám és értékesítésösztönzési technikával próbálunk ráerőltetni a fogyasztói társadalomra.

Mi lenne ha olyan termékeket gyártanánk, ami kielégíti a fogyasztók igényeit. Szánjunk rá időt energiát, hogy megismerjük a magyar fogyasztók igényeit.

A munkáim során többször fel szoktam hívni a vállalkozások figyelmét az értékadásra. ÉRTÉK+VEVŐORIENTÁCIÓ= HOSSZÚTÁVÚ STABI PROFIT! Ha az embereknek élményt adunk a vásárlásnál, biztosak lehetünk benne, hogy visszajönnek és még legalább öt embernek elmondják majd, hogy milyen pozitív élménnyel lettek gazdagabbak nálunk. Mesélek egy érdekes esetet. 2000 - óta figyelem a könyvesboltok piacát. Először csak azt láttam, hogy a hagyományos funkciók működtek, bementem megnéztem az általam kiválasztott könyvet, megvettem majd kijöttem a boltból. A legtöbb ember hozzám hasonlóan ugyanezt tette(a vásárlási idő max 15 perc volt). Mi történik most. Az emberek értéket kaptak. A könyvesboltok tulajdonosai olyan plusz szolgáltatásokat (értéket) nyújtanak, ami megtöbbszörözte a forgalmukat. Melyek ezek a szolgáltatások? Internetes rendelés, tágasabb boltok, olvasó részek és a legjobb a kávézok kialakítása. Ha most megnézünk egy ilyen boltot nagyon sokan tartózkodnak bent és nem 15 percet legalább egy órát. Ez az amire a többi vállalkozásnak is rá kellene jönnie. A KIS ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOKNAK EGYARÁNT!

A legtöbb esetben az érték adása alig jár beruházási költséggel, ha mégis akkor az nagyon hamar megtérül!

 

Kedves olvasóm, remélem nem untattalak feleslegesen, csak annyit mondok:GONDOLKOZZ! MIELŐTT BÁRMIT IS CSELEKSZEL!

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr26664666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása