Érdekes dolgok a trendek. Aki ismeri őket (legyen akár divat, a tőzsde vagy egy kisvállalkozói marketingtevékenység), ismeri azt is, ami a piacon történik. A trendek többé – kevésbé pontosan megmutatják, hogy mi várható a piacon vagy mi az, amit a piac elvár Tőled. A trendeket – ha nem is követjük – , ismernünk kell és tudnunk kell róluk. Marketing trendek 2010-re. Csak haladóknak!

Trend = divat, a marketingben is!

Hazai oldalon marketing trendekről még nem olvastam – ennek igazából nem tudom, mi az oka. Van elég marketing tanácsadó bőven és sokuk nagyon is jól informált, de még sem készítenek ilyen írásokat. Pedig lenne rá igény. Szerintem nagyon izgalmas lenne, hogy kinek az előrejelzésre jön be.

Most vagy nem merik megjósolni mi lesz (egy rosszul sikerült előrejelzés sokat ronthat az imázson) vagy pedig maguknak tartják meg, ezzel azt elhitetve saját magukkal, hogy más akkor nem tudja meg. Nem bölcs döntés. Igaz, volt egy webdijázn trend előrejelzés az év elején, de a szerzője most jelentette be ez üzletági visszavonulását – így ezt ne vegyük hiteles forrásnak. Nézzük mi most a trend a marketingben, 2010-ben és mi várható az év hátralevő időszakában:

Marketing trend 2010 #1 – Átláthatóság és bizalom

A vásárlóknak nagyon sok a negatív tapasztalatuk. Ennek oka a felkészületlen szolgáltatók, tanácsadók vagy a rosszul megtervezett projektek, alacsony minőségű termékek. Számos egyéb oka lehet persze ezeken kívül is. A lényeg, hogy a vásárlók tudni akarják kivel üzletelnek, ő neki mik az eredményei, milyen előéletük van, referenciák, stb. Ma már egy csili-vili, habos-babos landing page vagy weboldal önmagában nem elengendő.

Ha egy weboldalról, brossúrából vagy bármilyen arculati megnyilvánulásból nem derül ki minden, amit a célközönség tudni akar a szolgáltatóról, tovább áll. Ezzel összekapcsolható a bizalom is, amely magával vonja a következetesség szükségességét is. A célközönség 2010-ben átlátható és megbízható szolgáltatókat keresnek.

Tegyél meg Te is mindent, hogy ilyen jellemzőkkel ruházd fel cégedet és kommunikációdat!

Marketing trend 2010 #2 – Értékközvetítés, értékkiemelés

A reklámzaj növekedésével a fogyasztók egyre többet várnak el a szolgáltatóktól függetlenül attól, hogy terméket vagy szolgáltatást értékesítesz. Ami megkülönböztet a többi vállalkozástól az a benned, cégedben és a termékeidben rejlő potenciál és érték. Az érték sokszor anyagi haszon, így mindig emeld ki kommunikációdban, hogy egy adott szolgáltatás igénybevételével vagy egy adott termék funkcióival mennyi pénz kereshet vagy éppen spórolhat meg a vásárló. A válság árérzékenyebbé tette a cégeket, kevesebb pénzért egyre többet akarnak kapni. Óvatosan, de add meg nekik amire vágynak!

Marketing trend 2010 #3 – Ne csak beszélj róla, mutasd is meg

A célközönséged szkeptikus. Nem hisz a sikerben, a termék erejében vagy a szolgáltatás megtérülésében. Mutasd meg neki élő példákkal, termékbemutatókkal vagy ingyenes konzultációs lehetőségekkel, hogy termékeid funkciója több, mint a szavakkal való dobálózás. Ne várd el senkitől, hogy egy jól megfogalmazott leírás vagy videó alapján egyből a megrendelem gombra kattintson. Hozd közel a termékedet / szolgáltatásodat az érdeklődőkhöz. Fektess abba, hogy találkozzon azok tulajdonságaival. Ha erős az, amit kínálsz, akkor a siker is jönni fog.

Marketing trend 2010 #4 – A kapcsolatok ereje továbbra is

Twitter, Facebook, blogok, YouTube. Bámulatos tartalom, sebesség és interaktivitás. Gyors információ csere  és ami a trend szempontjából fontos: ledőlő akadályok. Olyan emberekhez is eljut az üzeneted, a kérdésed, a válaszod, akikkel azelőtt nem volt lehetőséged kommunikálni. Ezt használd ki márkaépítés, márkalojalitás növelésére, de kerüld a direkt reklámokat. A web2-ből nem szabad kimaradni, 2010-ben ez már alapkövetelmény, de az indulás megtervezett, átgondolt és jól előkészített legyen.

Marketing trend 2010 #5 – Béke-elme üzenetek fontossága

Rohanó világ, reklámzaj, jóformán mindenki eladni akar, a web sajnos bűzlik túlkommunikált ettől. Jó stratégia ilyenkor, amit egyre többen alkalmaznak: a béke-elme stratégia. Teremts nyugodtságot, sugallj boldogságot, beszélj a családodról és érd el, hogy emocionálisan is kötődjenek hozzád az olvasóid, ügyfeleid. Garantáltan nagyobb figyelmet kapsz! Magyarországon már látok arra utaló jelet, hogy kezdik ezt a trendet meglovagolni.

Marketing trend 2010 #6 – Online videó és mobilmarketing terjedése

Ezt most kint úgy hívják, hogy “HOT Marketing tools” és valóban igaz. Több fórumon elmondtam, hogy az online videót használni kell, semmilyen más eszköz (mp3, szöveg) nem ad át úgy egy információt, mint egy jól megkomponált videó. Bár a mobilmarketing még új dolog és azt sem tudjuk, mit fog pontosan engedni a törvényi szabályozás, a szakértők legkésőbb már jövőre változást várnak a Bluethooth, MMS és SMS marketingtől.

Addig pedig maradnak az Android, iPhone, Blackberry és hasonló okostelefonokra optimalizált webes tartalmak. Ez most nagy divat, de nem akárkinek. Elemezd a látogatóidat és annak alapján dönts a sokszor befektetést igénylő fejlesztésről. Forráselemzésre már használhatod a Google Analytics -ot.

Marketing trend 2010 #7 – Cégprofil alapú fókuszálás

Úgy ahogy eladni sem tudsz mindenkinek, Te sem lehetsz mindenki. Az interneten sok ötlet valósulhat meg és sok lehetőség adódik, de ne akarj minden lenni. 3-4 projekten kívül ne vállalj be többet. Azok fognak piaci részesedést növelni, akik a lehető legpontosabban pozícionálják magukat a célközönség fejében és letisztult termék-szolgáltató asszociációt érnek el.

Marketing trend 2010 #8 – SEO trend 2010 Q3-

A 2010-es SEO trend a még relevánsabb és személyesebb találati eredményről fog szólni, amivel már a Google is próbálkozik. Ez mellett persze – mivel egyre több kereső és egyre több tartalom van a neten – a találati eredmény relevanciájának és link-hitelességének szükségessége is továbbfolytatódik.

A találati eredményekben megfognak jelenni a márkák, a kiadók, a találati eredményhez köthető kategórikus cégek nevei, amelyek könnyíthetik a megfelelő eredmény kiszűrését.

A személyes találati eredmény – úgy gondolom – nem fog teret nyerni, hiszen arra ott vannak a különböző linktárolási lehetőségek (akár online, akár kliens oldalon) és amúgy is szükség van az objektív találati pozícióra. Ahhoz, hogy még jobban ismerjen minket a kereső még több személyes adatot kellene megosztani vele, ami jogi problémákat eredményezhet.

Nagyobb figyelmet fog kapni a találatok értékelésénél a publikálás dátuma, a lokációra vonatkozó információk, a mobileszközök és social media tartalom (már ez is elkezdődött). A tavalyi költségvágások után várható az alacsony költségű SEO taktikák növekedése forradalma (pl. linképítés) várható.

Marketing trend 2010 #9 – E-mail marketing minőségi javulás

Olcsó, és még mindig az egyik legfontosabb kommunikációs csatorna. 2010-ben sem lesz marketing e-mail marketing nélkül. A kulcsszerepet a listaépítés és a listaminőség fejlesztése fogja kapni és a tavalyi világválsági leépítések eredményeképpen “inaktívvá” vált céges e-mail címek kiszűrése (pl. ha valaki céges e-mail címmel iratkozott fel, de leépítették vagy céget váltott)

Marketing trend 2010 #10 – Én-márka erősödés

Vagyis az “Én-márka”. Egyszemélyes cégek, kis- és középvállakozások közt terjedő divat, amely a cég vezetőjére építi a marketingjének kommunikációját és a vállalati arculat kiépítését. Az én márka sok esetben hatékonyságot fog mutatni (bizalomnövelő, átláthatóságot javít, vásárlóösztönző hatások), de egy erős én-márka nehezen függetleníti magát egy vállalkozástól és költségesen tud cégmárkává/termékmárkává változni. A trend életképessége annak is köszönhető, hogy egyre több fórumon foglalkoznak a kérdéssel és könyv is megjelent a témában. Ezen kívül a tanácsadók is sorra lovagolják meg ezt a trendet.

Marketing trend 2010 #11 – Kuponok forradalma

Külföldi szaksajtó jövőre a kuponok forradalmát várja, ebből itthon elég kevés észlelhető. Annyit mi is látunk, hogy az elektronikus kuponok léteznek és újabb domain regisztrációk is születnek (ikupon.hu, telekupon.hu) – de semmi több.

A kupon az egyik legrégebbi és leghatásosabb kedvezményre építő vásárlóösztönző eszközök, így én személy szerint technikai újításokra nem számítok csak a szélesebbkörben való használatra.

A tavalyi világválság okozta trend (ahol az ár felé eröltetett kedvezmények domináltak) visszafordulni látszik és a következő hónapokra újra az “plusz érték” elven működő kedvezmények és kuponok terjedését és újboli piacuralmát várom.

Hűségkedvezmények még fontosabbak mint valaha, hiszen számos céget tavaly ez mentett meg a csődtől, vagyis hogy építhettek az addigi lojális vásárlói rétegre.

Forrás

http://internetvallalkozas.com/blog/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr382519202

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csengery Kristóf - KEMENCE ÉS KÚT 2010.12.17. 08:01:04

Van-e olyan ember, akinek, mint egy váratvagy szigetet, úgy sikerül körülbástyáznia, körülárkolnia lelkét, hogy a külső világnaksemminemű zaja, indulata és békétlenségene legyen képes elhatolni oda? Leélni egyéletet úgy, hogy belül, mint egy Bach-korál...

Trackback: Csengery Kristóf - KEMENCE ÉS KÚT 2010.12.17. 08:00:12

Van-e olyan ember, akinek, mint egy váratvagy szigetet, úgy sikerül körülbástyáznia, körülárkolnia lelkét, hogy a külső világnaksemminemű zaja, indulata és békétlenségene legyen képes elhatolni oda? Leélni egyéletet úgy, hogy belül, mint egy Bach-korál...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása