A jó marketing stratégia profitot termel
2014.04.16. 14:25
2014 Február 27 -én volt a Menedzserképző Központ IV. Marketing Konferenciája „Marketingarzenál - trendek tartalomtól felületig” címmel. Ezen a konferencián volt szerencsém bemutatni a Károlyi Sándor kórház konyhájának a külső étkeztetésre vonatkozó marketing stratégiáját. A konferenciáról számos cikk született, de én a PR Herald 2014 március 5 -én megjelent cikkét szeretném most nektek megmutatni.
" A Károlyi Sándor Kórház konyhájának felfuttatása egy alacsony költségvetésű integrált kampány keretében, igazolta, hogy a jó marketing-stratégia profitot termel. 50.000 Ft körüli összeg egyszeri felhasználásával Kondor Albert bemutatta, miként tudunk magas árbevételre szert tenni. A Károlyi Kórház blogja áttekinthető, tartalmas: receptekkel, dietetikai tanácsokkal és sok kulináris érdekességgel jelentkezik napi szinten. Érdemes rákattintani az oldalra: letisztult, szellős, áttekinthető felület, a képek, a logó, a színek és a szöveges tartalom harmóniája is jó érzést vált ki az olvasóban.
Egy több, mint 100 éves intézménynek a konyhájáról beszélünk, csökkenő forgalommal. 2013 májusában egy vezetői megbeszélésen közölték, hogy a konyhának pénzt kell termelnie. A kitűzött cél az volt, hogy bevételt szerezzenek, megőrizzék a munkahelyeket és bejussanak az újpesti menza piacra. A célcsoport meghatározását követően (nyugdíjasok, kismamák) feltérképezték a versenytársakat: étlap, ételek árai és a hozzá tartozó szolgáltatások, minőség, változatosság, elhelyezkedés, logisztika, nyitva tartás, rendelési rendszer szempontok alapján.
Első lépésben saját kommunikációs felületeket, önálló blogot és Facebook-oldalt hoztak létre, valamint a kórház oldalán is külön helyet kaptak.
Második lépésben 2013. július 9-i indulással meghirdették az elviteles étkezés lehetőségét 500 Ft/fő áron a munkavállalók körében. Céljuk a minőség tesztelése volt. Étkezdéikben szóróanyagokat helyeztek el és folyamatosan készítenek fotókat az ételeikről. 2013. augusztus végétől PR-cikkek jelentek meg az Újpesti Napló online és Off line felületein, a Facebookon, majd a nyomtatott sajtóban is.
Az eredmény: szájhagyomány útján ajánlották a konyhát az idősebbek a fiataloknak, ezáltal folyamatosan növekvő árbevételt produkáltak. A minőség és az ár-érték arány miatt a mellettük lévő református egyetem is ajánlani kezdte dolgozóinak és diákjainak. Elindításra került az ötven fő alatti rendezvények piacára történő belépés, majd újabb célcsoportok jöttek létre: újpesti közalkalmazottak (tűzoltók). "
forrás: PR Herald
Szerző: KondorAlbert
Szólj hozzá!
Címkék: marketing stratégia Kis költségvetésű kampány Integrált marketing kampány Responsive stratégiák
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.