em szokásom könyvekről írni, nem vagyok kritikus. De most kivételt teszek, mert olyan hatást tett rám egy könyv, amit nem hagyhatok szó nélkül.
Bekövetkezett az, amit a marketing világában Magyarországon jómagam már nagyon rég vártam (10 éve). Olyan könyvet írt egy fiatalember ebben a témában, ami szakít az eddigi klasszikus (legtöbb esetben egymástól ollózott könyvek) felfogással és egy teljesen új (gyakorlatias) megvilágításba helyezi a marketing világát. A szerző az elméleti sémákkal teletűzdelt klasszikus forma helyett, egy jól értelmezhető logikusan felépített gyakorlati példákkal megfűszerezett könyvet hozott létre. Külön üde színfolt a könyvben, hogy merte használni a ponyvamarketingnek nevezett (a nagyon okos elméleti szakemberek hívják így) Al Ries -Jack Trout által megírt kis marketing könyvek gondolatvilágát (véleményem szerint ezek a kis marketing könyvek sokkal többet érnek, mint néhány magyar szakíró által megírt mű) és a JPÉ-t (józan paraszti észt).
A könyv mindenkihez szól kortól, nemtől függetlenül. Ha olyan ember olvassa, aki még nem ismeri a marketing világát, annak szórakoztató lesz, mert sok gyakorlati példán keresztül belekóstolhat ennek a gazdasági ágazatnak rejtelmes világába. Aki már tanult marketinget, annak hasznos (8 részes swot, ami nem igazán tanítottak eddig, pedig már egy 2001-es könyvben írtak róla) és gyakorlatias információkkal tud szolgálni. Akik kicsit profibbak, azoknak egy jó ismétlés.
Összefoglalva: A könyv egy jól felépített, a marketing minden elemére (a 4P-től kezdve a márkázáson és reklámokon át a gerilla marketingig) kitérő szellemes mű.
Ne feledd: Gondolkozz mielőtt bármit is cselekszel! A tudatos gondolkodásért.
Szerző: KondorAlbert
Szólj hozzá!
Címkék: marketing a árpád márka albert bkf al papp kondor gyakorlatban ries váry
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.