Két hónapja egy nagyon kedves barátom (aki egy főiskolán tanítja a marketing tudományát) figyelmembe ajánlott egy könyvet. Címe: Paul Garrison: Exponenciális marketing

Az a tudat, hogy egy olyan szakember írta aki sokat töltött el a szakmában és hazánkban is sokáig vitt egy neves céget(nem az íróasztal mögött gyártott elméleti ötleteket)már jó ajánlólevél volt számomra. Hamar befejeztem a könyvet, de nem azért mert olyan pocsék volt , ép ellenkezőleg. Végre azt olvastam egy szakkönyvben, amit már kezdő marketinges(1999) korom óta bennem van és próbálok a környezetemnek folyamatos átadni,VEVŐÉRTÉK, ÉRTÉKTEREMTÉS. Adj értéket a vevőnek és meglátod duplán megtérül. Most mondhatja bárki, ez egy elcsépelt szöveg, pedig nem az. Ma Magyarországon fellelhető cégek(termelői, kereskedelmi, szolgáltatás ipari stb.)nagy része(TISZTELET A KIVÉTELNEK) nem az értékteremtést helyezi előtérbe, hanem a minél magasabb profitot és a minél kisebb költséget. Sokszor elmosolyodom, mikor a cégvezetőkkel beszélgetek és megpróbálnak meggyőzni arról, hogy csak a jelenlegi problémára koncentráljunk a profit tükrében. Erre mondom én azt, hogy CSŐLÁTÁS, sőt egy jobbat tudok "nem látja a fától az erdőt".:-)

Mielőtt bárki megszólna, véleményem szerint is fontos a profit, de ehhez ne csak alap eszközöket (akció, egyet fizet kettőt kap, árengedmény stb.)alkalmazzunk, adjunk hozzá más eddig nem alkalmazott, vevőt szorosabban megcélzó eszközrendszert is. Ide mindjárt visszatérek, de muszáj tennem egy kis kitérőt, hogy lássuk a fentiekben leírtak miért alakulnak ki. Véleményem szerint a cégvezetőknél a csőlátás és a logikus gondolkodás hiánya azért jön létre, mert a gazdasági iskolák legtöbbje a 80-90 években megírt könyveket használja tanításai során. Az új tendenciákat nem merik vagy nem akarják tanítani. A gyakorlat helyett csak a száraz elméletet verik az ember koponyájába. Kérdem én, akkor hogyan várható el a későbbiek során, hogy az ilyen iskolákból kikerült vezetők kreatívan és hatékonyan megoldjanak bármit is. Sehogy, elfogynak az elméletben tanultak és ott állunk, hogy az alap eszköztárral harcol, ami a tipikus árháborúhoz vagy más szóval kifejezve "vörös óceán stratégiához" (vörös óceán= folyamatos harc a konkurens cégekkel) vezet.

Elnézést, kicsit elragadtattam magam, inkább visszatérek az eszközrendszerekhez. A könyvben sok érdekes esettanulmányt találunk, ezért ajánlom mindenkinek. Jómagam most egyet szeretnék csak kiemelni, annak érdekében, hogy lássuk mit jelent az értékteremtés és miként generál profitot a vállalat számára.

Példa: Coca Cola Beach House. Nagyon sokan szeretjük a kólát(minőségről beszélek), pedig nem olcsó mégis fogy(karácsony előtt egy héttel már alig tudtam vásárolni minőségi kólát) miért? ÉRTÉKET AD! COCA COLA BEACH HOUSE. Nyár van, süt a nap, haverok, Balaton, buli, szórakozás, programok mindezt "ingyen kapod" és még jól is érzed magad. Nem így van? Itt jön a lényeg, Te nem a Beach House-on fogod hozni a profitot, hanem a boltban. Hogyan? Bemész vásárolni és szeretnéd megvenni a kóládat és ekkor eszedbe jutnak a kellemes élmények, amely befolyásolni fog abban, hogy miként dönts és mely márkát vásárold.

Fontos: Értéket kaptál, ami befolyásol a döntésben és segít egy picit abban, hogy felidézd a kellemes pillanatokat, amit átéltél. Tudom, nem mindenki jár a Beach Housra, annak például ott van a Coke mikulás, szerintem tudjátok miről beszélek. Ugye, ott van a fejedben, mert kaptál egy plusz dolgot ebben a nehézségekkel teli világban.

Ne feledd: Gondolkozz mielőtt bármit is cselekszel, a tudatos gondolkodásért!

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr69658440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása