Azt hiszem, ez a téma most pont napirenden van, hiszen a válság miatt a legtöbb vállalat csökkenteni fogja a marketing költségvetését, ami a reklámkiadásokra is hatással lesz. Javítani kell a reklámok minőségén, nézzük meg hogyan?
   Az elmúlt 10 – 15 évben a reklámok száma megtöbbszöröződött. Bárhol járunk (utca, jármű stb.) mindig találkozunk velük. Lassan már több hirdetőtábla van, mint lakóház. Az embereknek ebből már elegük van, ezért kialakult bennük egy úgynevezett immunhatás, ami annyit jelent, hogy a reklámokat szinte észre sem veszik. Talán a szakirányú magazinokban található hirdetések maradnak meg leginkább, mert ott ,olyan ajánlatok vannak, ami érdekli az olvasót.
   Mi lenne akkor, ha nem ilyenek lennének a reklámok? Most szinte mindegyik színtelen, sivár és ugyan arra a sémára épül. Akár mosópornak, autónak ( az új Opel reklámot jónak találtam) élelmiszer áruházláncnak a reklámját nézem, mind egyforma (Celebekkel akarnak mindent reklámozni). Hiányzik belőlük a kreativitás, humor és a vidámság. Vannak ez alól kivételek, de ezek száma nagyon csekély.  (Pl Borsodi sör, mikor az úriember a kedvesét tolja a csónakban és a haverok kilukasztják a csónak alját(humor). A másik, a  Négy jópofa srác a Soproni sörnél(humor)). Hibának tarom, hogy ha egy reklám beindul, akkor több és több részt készítenek belőle, így a végén unalmassá válik (hosszútávon ez a márkának nem tesz jót, mert már csak az unalmas képek maradnak meg a fogyasztók fejében ).
   Azon gondolkodtam, hogy milyen jó lenne, ha humoros reklámokat látnánk a tv-ben, azokat szívesen nézném. Valószínűleg a filmek közben történő reklámozás során sem állnék fel a tv mellől (egy  kimutatás megmutatta, hogy a magyarországi háztartások vízfogyasztás, a filmet megszakító reklámidőszakban megnő). Szerintem nem vagyok ezzel egyedül, hiszen a reklámzabálók éjszakája és délutánja, ahol igazán színvonalas reklámokat vetítettek, teltházzal futott (nem volt olcsó a belépő sem). Igény van a jó reklámra, de ez csak a cégeknél dolgozó (A REKLÁM AZ ELADÁST CSAK SEGÍTI, DE NEM EGYENLŐ AZZAL! IDEJE LENNE MÁR RÁJÖNNI) marketingesektől és a reklámcégeknél dolgozó kreatívoktól függ. A marketinggel foglalkozó társaimnak tanácsolom, hogy merjünk a biztos koncepcióktól elszakadni és bevállalni az új ötleteket. Megtérül, ráadásul újra kinyithatjuk az emberi elméket a reklámok felé.
 
Ne feledjétek, Gondolkozzatok, mielőtt bármit is cselekedtek! A tudatos gondolkodásért!

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr37901360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása