Nap, mint nap látjuk a rosszabbnál rosszabb reklámokat a tv-n, plakátokon, újságokban és egyéb helyeken. Nem kedveljük őket, mégis emlékszünk rájuk. Miért?

A válasz egyszerű, mindig szem előtt vannak, a színek olyan kombinációit alkalmazzák, amely pozitív képeket generál az agyba(sör reklám, természet,fák, mezők, felhő stb. aranysárga, zöld különböző színárnyalatai és a fantasztikus kék, amely sok embert elcsábít).A szavak, szlogenek zenék, amelyek a tudatos manipuláció eszköztárát erősítik. Gondoljunk csak bele Pl:ásványvíz, mit hallunk, tiszta, természetes, egészséges, frissítő hatása van. Kérdezem én, ha leteszek egy ilyen palack vizet az asztalra, úgy, hogy nem reklámoztam, eszembe jutnak ezek a dolgok? Nem biztos, valószínű csak azt gondolnánk, hogy ez egy víz, ami segít a szomjúságunkat oltani. Milyen érdekes dolog, mikor a különböző nagy üzletláncokban látom az embereket az akciós újsággal járkálni és hallom, hogy anyu,apu azt a vizet vegyük, mert az volt a tévében vagy ép egy mesefigurával reklámozták. Hát nem édes. Ilyenkor elmosolyodom, mert egy újabb marketing trükk ért célba és győzött az a tőke, amit a nagy cégek az emberek figyelemfelkeltésére (hülyítésére) költöttek.

 


(Kondor Albert)

 

NE FELEDD: GONDOLKODJ, MIELŐTT BÁRMIT IS CSELEKSZEL!

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr45703904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása