Az online kommunikáció célja az értékteremtés



Az internet, közelebbről a közösségi oldalak új eszköztárat nyitnak meg a civilek előtt is - hangzott el 8. Civilkomp konferencia előadásaiban.

 


Az ingyenes internetes megjelenési lehetőségek komoly csábítást jelentenek a szűkös erőforrásokkal gazdálkodó nonprofit szervezetek számára. A közösségi oldalak hatékony használata azonban ugyanúgy felkészültséget igényel, mint bármilyen marketingeszközé - derült ki a civilkommunikáció éves konferenciáján, a 8. Civilkompon.

Lévai Richárd, az RG Stúdió online marketing vezetője előadásában azzal foglalkozott, hogyan jelenjen meg egy civil szervezet az interneten. Kiemelte, hogy az új eszközök, új megoldások új felhasználási szokásokat hoztak magukkal, viszont az internet alapvető felhasználási céljai nem változtak.

Felhívta a civilszervezetek figyelmét a hibákra, amelyeket szaktudás hiánya, felkészületlenség, rosszul használt megoldások, ingyenesség csábítása, és tévhitekből adódóan gyakran elkövetnek. Az egyik leggyakoribb és nagy hiba - hangsúlyozta -, amikor a szervezet a Facebook-on személyes profilt hoz létre üzleti helyett. Ekkor ugyanis a Facebook szabályzata szerint 5000 kontakt elérése után törlődik a rendszerből ami pedig értékes kapcsolatok elvesztését jelenti.

Kondor Albert szakgözgazdász, marketing szakértő a közösségi oldalakon történő megjelenés hogyanjáról tartott előadásában kiemelte: egy online kampány csakis offline eszközökkel válhat teljessé, azaz nem szabad kizárólag online megjelenésre építeni. Fontos, hogy az online közösségi kommunikáció ne az eladásról szóljon, elsősorban értékteremtés, ezen keresztül márkaépítés legyen a fő célja - hangsúlyozta. Ez a későbbiekben elvezeti a közösség tagjait a vásárláshoz, jelen esetben adományozáshoz - tette hozzá.

Prezentációjában összefoglalta, mit érdemes és mit nem szabad tenni közösségi oldalakon. A szakember szerint érdemes kétirányú kommunikációt folytatni, mindig reagálni hozzászólásokra. A bizalomépítés érdekében fontos, hogy legyenek fenn képek a szervezet munkatársairól. Ideális esetben - és a folyamatos tartalomszolgáltatás érdekében - naponta érdemes frissíteni a közösségi oldalon közzétett tartalmakat. Ezekben azonban ajánlatos nem csak egy kérdést körüljárni, hanem minél változatosabb tematikát szolgáltatni a látogatóknak.

A bevonódást erősíti, ha az alapítvány közösségi oldalán megosztja a tagjaival történteket, akár filmek és fényképek útján is. Ehhez kapcsolódóan a közönség is bevonható, felkérhető saját élményeinek megosztására.

Amitől a szakember óva intett, az a közösségi oldalakon történő eladás, illetve az egyoldalú kommunikáció. Ez utóbbit úgy lehet felismerni, ha olyan dolgokat próbálunk erőltetni, melyekre a tagok nem reagálnak - hangsúlyozta. Stilisztikailag két fontos szempontot tartott kiemelendőnek az alapítványok számára: ne írjanak túl hosszan a közösségi oldalakra, és mindig kérjenek, sose utasítsanak.

Schulhof Barbara

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kondoralbert.blog.hu/api/trackback/id/tr22710707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása